Blog als marketinginstrument

Bloggen steeds belangrijker als marketinginstrument.

Bloggers worden steeds vaker aangezocht door bedrijven om reclame te maken over producten en diensten.
Bloggers zijn mensen die dagelijks een soort on line dagboek bijhouden. De onderwerpen waarover geschreven wordt op blogs zijn heel uiteenlopend. Het blog kan een persoonlijk dagboek zijn over iemands privéleven, het kan besprekingen bevatten van boeken, films of muziek of het kan werkgerelateerd zijn. Het Mixetteblog behoort dan eerder tot de laatste categorie.

Sommige blogsites krijgen dagelijks een fenomenaal aantal bezoekers over de vloer. Omdat ze meestal in een heel persoonlijke – en dus ook een geloofwaardige en overtuigende – stijl geschreven zijn, zijn blogs een goed kanaal om reclame te maken, vinden de bedrijven. En bovendien is reclame maken via blogs heel wat goedkoper dan een traditionele reclamecampagne.

Vandaag verscheen er een interessant artikel in The New York Times over de grote warenhuisketen Wall Mart en haar strategie om bloggers in te schakelen als adverteerders. Zeer verhelderend.

Lees het artikel

via Gadgetopia